1. Responsive Design

Responsive Design
Υπάρχει κάποιος λόγος που η ιστοσελίδα σου δεν είναι responsive; Αμφιβάλλω. Τα τελευταία χρόνια το responsive design έχει σταθεροποιηθεί ως το νέο «standard» στην σχεδίαση των ιστοσελίδων. Σίγουρα υπάρχουν ακόμα διαφωνίες στην εφαρμογή του, αλλά κανείς δεν λέει «ας απαλλαγούμε από το responsive design». Στην πραγματικότητα όλο και περισσότερες ιστοσελίδες επιλέγουν αυτή την κατεύθυνση. Αυτό συνέβη το 2014 και σίγουρα δεν θα αλλάξει κάτι για το 2015. Πλέον έχει πάψει να είναι μια τάση και μπορεί να θεωρηθεί ως νέος κανόνας.

2. Μεγαλύτερη έμφαση στην τυπογραφία

Typography
Με τις γραμματοσειρές να είναι πιο προσιτές (οικονομικά) ή ακόμα και δωρεάν στην περίπτωση των Google Fonts, εξασφαλίζεται μεγαλύτερη ελευθερία στους σχεδιαστές που δουλεύουν με μικρότερο «budget». Η διαθεσιμότητα των ελκυστικών γραμματοσειρών σημαίνει ότι η σελίδα έχει περισσότερες δυνατότητες να χρησιμοποιήσει εκφραστική τυπογραφία και να μπορεί να μεταδώσει την έννοια, τον τόνο και την φωνή.

3. Μεγάλες όμορφες εικόνες και βίντεο στο φόντο

Images-Backgrounds
Άλλη μία τάση που τείνει να γίνει κανόνας είναι το περιεχόμενο να αναδεικνύεται με φόντο μια μεγάλη όμορφη εικόνα ή κάποιο περιεκτικό βίντεο. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, ισχυρό και κομψό και παρακινεί τον επισκέπτη να δώσει μεγαλύτερη προσοχή στο περιεχόμενο αντί να το προσπεράσει.

4. Κύλιση (scrolling) αντί του κλικ (mouse click)

Scrolling Websites
Καθώς η χρήση του internet στις κινητές συσκευές συνεχίζει να αυξάνεται και ο σχεδιασμός ιστοσελίδων γίνεται με βάση μιας αποτελεσματικότερης και πιο ευχάριστης χρηστικής εμπειρίας για τις κινητές συσκευές, η κύλιση (scrolling) θα κυριαρχεί έναντι του κλικ. Είναι πιο έξυπνο, πιο εύκολο, μειώνει τον χρόνο φόρτωσης και επιτρέπει πιο δυναμική αλληλεπίδραση μεταξύ του χρήστη και της ιστοσελίδας.

5. «Card» design

Card Design
Αν και το «card» design δεν είναι κάτι καινούριο, έχει αποδειχθεί σπουδαίο εργαλείο για τους σχεδιαστές που δουλέυουν το responsive design. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος να διατηρηθεί το περιεχόμενο «ευκίνητο», να μπορούν να γίνουν αναδιατάξεις σε στήλες χωρίς το αποτέλεσμα να φαίνεται πρόχειρο και ανοργάνωτο, αλλά και να προτρέψει τους χρήστες να συνεχίσουν την επίσκεψη για να δουν περισσότερα. Με λίγα λόγια είναι μία «καθαρή», απλή και πολύ ευέλικτη σχεδιαστική τάση. Ακριβώς ότι χρειάζεται το διαδίκτυο. Έτσι αναμένουμε να το συναντήσουμε περισσότερο κατά τη διάρκεια του 2015.

6. Flat Design

Flat Material Design
Το Flat Design έχει επιτύχει μια σημαντική δυναμική τα τελευταία δύο χρόνια και από ότι φαίνεται θα συνεχίσει την εδραίωση του και το 2015. Ωστόσο, είναι πιθνό ως έννοια να αναπτύσσεται. Ίσως σε υλικό σχεδιασμού; Τι είναι όμως το υλικό σχεδιασμού;
Υλικό σχεδιασμού είναι κάτι που η Google παρουσίασε φέτος ως καινούρια τους κατεύθυνση για τις κινητές συσκευές και το σχεδιασμό εν γένει. Με λίγα λόγια αυτό που οι σχεδιαστές της Google εννοούν υλικό σχεδιασμού είναι ως επί το πλείστον flat design που χρησιμοποιεί διαβαθμίσεις, επίπεδα και κίνηση για να διατηρήσει την αίσθηση του χώρου και των αντικειμένων, διατηρώντας όλα τα πλεονεκτήματα του Flat Design. Πολλοί μπορεί να διαφωνούν αλλά πιστεύουμε ότι το Flat Design πορεύεται προς τα εκεί και αναμένουμε να υιοθετηθεί από πολλές ιστοσελίδες το 2015.

7. UI Animation & Interaction

UI Animations
Αυτή τη χρονιά σαφώς και είδαμε πιο πολλά video backgrounds, animated GiFs και κινούμενα εικονίδια. Το καλύτερο όμως είναι ότι βλέπουμε όλο και περισσότερη διαδραστικότητα των ιστοσελίδων με τον επισκέπτη/χρήστη. Από CSS transitions and transforms μέχρι JS Libraries και εργαλεία όπως το GreenSock βοηθάνε στην εξέλιξη αυτής της τάσης.
Κάποια αντιπροσωπευτικά παραδείγματα είναι:
http://www.teslamotors.com/goelectric#
http://markgeyer.com/pres/the-art-of-ui-animations/#/
Σίγουρα την επόμενη χρονιά θα δούμε ταχύτατη ανάπτυξη του UI animation, καθώς και απότομη αύξηση των εργαλείων που βοηθάνε στη δημιουργία του.