Σε έναν κόσμο που αναπτύσσεται όλο και περισσότερο δικτυακά, το web design είναι αυξανόμενης σημασίας. Αλλά καθώς ο ρυθμός ανάπτυξης αυξάνεται, είναι απαραίτητο να ξεχωρίσετε από το πλήθος. Το 2014 υπόσχεται να είναι η χρονιά των αλλαγών, αλλαγές που μπορείτε και πρέπει να εφαρμόσετε.

1. Flat Design

Flat Design
Αν έχετε ακούσει τον όρο αυτό μια φορά, ετοιμαστείτε να τον ακούσετε πολλές φορές ακόμα. Tα οφέλη του Flat Design έχουν αναγνωριστεί και έχουν εφαρμοστεί παντού. Για όσους από εσάς δεν είστε εξοικειωμένοι με την έννοια, το Flat
Design αποφεύγει τις 3D τεχνικές και σκιάσεις, που χρησιμοποιούνταν συνήθως από τους σχεδιαστές στο παρελθόν, και υιοθετεί τα απλά χρώματα και διατάξεις και μια λιγότερο «ακατάστατη» μορφή. Το αποτέλεσμα αυτής της επιλογής του σχεδιασμού είναι ένα κομψό, καθαρό οπτικά περιβάλλον που παραπέμπει σε νεωτερικότητα και σήμερα βρίσκεται στην αιχμή των τάσεων σχεδιασμού ιστοσελίδων.

Ωστόσο, τα οφέλη του Flat Design δεν είναι απλώς αισθητικά. Με τη μείωση της ποσότητας της οπτικής ακαταστασίας, οι ιστοσελίδες γίνονται πιο εύχρηστες, παρέχοντας μια καλύτερη εμπειρία για τους επισκέπτες της ιστοσελίδας (που σημαίνει μια καλύτερη εμπειρία αγορών για τους πιθανούς πελάτες). Αυτό συμβαίνει επειδή κάθε κομμάτι των οπτικών ερεθισμάτων σε μια οθόνη, είτε είναι σύνδεσμος, εικόνα, ή ακόμα και σκιά, απαιτεί κάποιο επίπεδο επεξεργασίας από τον ανθρώπινο εγκέφαλο, έχωντας σαν αποτέλεσμα την κούραση των ματιών και του μυαλού. Με την απλοποίηση της εμπειρίας, το μυαλό του πελάτη είναι ελεύθερο και ξεκούραστο να σκεφτεί την αγορά ή να διαβάσει το πολύτιμο περιεχόμενο, πράγμα που σημαίνει βελτίωση των εσόδων καθώς και του ονόματος της επιχείρησής σας.

2. One Page Content

One Page Content
Στο παρελθόν, δόθηκε μεγάλη προσοχή στη δημιουργία ιστοσελίδων με ένα ολοκληρωμένο «δέντρο» πλοήγησης , ώστε κάθε κομμάτι περιεχομένου να έχει δική του σελίδα. Τα μειονεκτήματα αυτής της προσέγγισης περιλαμβάνουν την ανάγκη των χρηστών να καταναλώσουν ψυχική ενέργεια για να βρουν πληροφορίες που αναζητούν καθώς και τους περιττούς χρόνους αναμονής που συνδέονται με τη φόρτωση πολλών σελίδων. Ευτυχώς για τους ανυπόμονους περιηγητές του διαδικτύου, προγραμματιστές ανέπτυξαν έναν καινούριο τρόπο προσέγγισης του προβλήματος των πολλών σελίδων, η οποία ενσωματώνει μια κομψή πλοήγηση με μια ξεχωριστή δομή.

Αντί των πολλαπλών σελίδων και της επαναλαμβανόμενης φόρτωσης, οι ιστοσελίδες που επιλέγουν την μορφή μίας σελίδας η οποία διαφοροποιεί το περιεχόμενο αλλάζοντας το χρώμα του φόντου και την τυπογραφία καθώς ο χρήστης μετακινείται προς τα κάτω. Επιπλέον, αν οι χρήστες θέλουν περισσότερες πληροφορίες χωρίς την χρήση της κύλισης μπορούν απλά να κάνουν κλικ σε συνδέσμους οι οποίοι κινούν αυτόματα την σελίδα προς τα κάτω στο επιθυμητό σημείο. Το αποτέλεσμα είναι μια πιο συνεκτική εμπειρία, αισθητικά ευχάριστο περιεχόμενο και εύκολο στη χρήση ακόμα και για περιστασιακούς χρήστες του διαδικτύου.

3. Adaptive Photography

Adaptive Photography
Υπήρξε μια εποχή που οι σχεδιαστές ιστοσελίδων περιορίστηκαν στην επανάληψη, απλών (ή μονόχρωμων) φόντων λόγω των περιορισμών των συνδέσεων του internet και των αναλύσεων των οθονών των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Ωστόσο, με οθόνες υψηλής ανάλύσης και retina smartphones να κυριαρχούν στην αγορά, οι σχεδιαστές ιστοσελίδων πλέον χρησιμοποιούν ελκυστικά, μεγάλων διαστάσεων φωτογραφικές ταπετσαρίες για διάφορους λόγους. Αλλά το φάσμα των συσκευών στις οποίες εμφανίζονται απαιτούν μια μικρή επεξεργασία προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η αισθητική αποτελεσματικότητά τους.

Οι προσαρμοστικές διατάξεις είναι η νέα τάση στο σχεδιασμό ιστοσελίδων και οι μέθοδοι τους θα πρέπει να επηρρεάσουν τα πάντα, από την πλοήγηση έως και το μέγεθος της γραμματοσειράς. Οι φωτογραφίες και οι ταπετσαρίες απαιτούν τις ίδιες μεθόδους ώστε να περέχεται μια συνεκτική εμπειρία μεταξύ των desktop και των mobile ιστοσελίδων. Μια εικόνα που παρουσιάζεται με μία συγκεκριμένη μορφή στην οθόνη του υπολογιστή μας, θα πρέπει να παρουσιάζεται με παρόμοιο τρόπο στην οθόνη του κινητού μας, προκειμένου να διατηρηθεί η ταυτότητα της ιστοσελίδας. Για το λόγο αυτό, η εφαρμογή της προσαρμοστηκότητας και στις φωτογραφίες είναι απαραίτητη.

4. Τυπογραφία

Τυπογραφία
Oι εικόνες δεν είναι το μόνο οπτικό στοιχείο προς εξέταση. Στα πρώτα βήματα του Διαδικτύου, το κείμενο ήταν γραμμένο με την προεπιλεγμένη γραμματοσειρά του συστήματος. Ακόμα και όταν περισσότερες γραμματοσειρές άρχισαν να εγκαθιστούνται σε προσωπικούς υπολογιστές, τα σχέδια περιορίστηκαν στις προεγκατεστημένες γραμματοσειρές των υπολογιστών, λόγω του ότι αν μια γραμματοσειρά δεν ήταν διαθέσιμη στο σύστημα του χρήστη το κείμενο δεν θα εμφανιζόταν. Με τον καιρό, αναπτύχθηκαν λύσεις που τώρα μας επιτρέπουν την χρήση γραμματοσειρών που εξασφαλίζουν πιστή αναπαραγωγή του αρχικού σχεδιασμού για browsers και πιο εκφραστική τυπογραφία σαν αποτέλεσμα.

Με όλη αυτήν την ευελιξία στον σχεδιασμό, είναι μεγαλύτερη η ευθύνη των σχεδιαστών να χρησιμοποιήσουν όλους τους διαθέσιμους πόρους. Η διαθεσιμότητα των ελκυστικών γραμματοσειρών σημαίνει ότι η ιστοσελίδα έχει περισσότερες δυνατότητες από ποτέ να χρησιμοποιήσει εκφραστική τυπογραφία και να μπορεί να μεταδώσει την έννοια, τον τόνο και την φωνή. Μεγάλες γραμματοσειρές μπορούν να κάνουν τις κεφαλίδες πιο ελκυστικές. Επίσης το σώμα του κειμένου μπορεί να γραφτεί με μια «ελαφριά» γραμματοσειρά και να διευκολύνει την εμπειρία της ανάγνωσης. Όπου και να χρησιμοποιηθούν, οι σχεδιαστές αναγνωρίζουν τη σημασία της τυπογραφίας για τη μετάδοση του μηνύματος της ιστοσελίδας καθώς και της αύξησης τη χρηστικότητας.

5. Βίντεο (αντί για κείμενο)

Video
Σε πλήρη αντίθεση με την τυπογραφία που είδαμε παραπάνω, έρχεται η αυξανόμενη επικράτηση των βίντεο ως αντικατάσταση του κειμένου. Με απλά λόγια, το βίντεο έχει μια καλά εδραιωμένη και ενισχυμένη ικανότητα να μεταφέρει την έννοια με τρόπους που το κείμενο απλά δεν μπορεί. Επιδείξεις προϊόντων, ένα ανθρώπινο πρόσωπο και μια μεγαλύτερη αίσθηση διαδραστικότητας και διαλόγου είναι μόνο μερικά από τα οφέλη του βίντεο και για το λόγο αυτό οι επιχειρήσεις βλέπουν την αξία και κάνουν την αλλαγή.

Για πολλές ιστοσελίδες, η αλλαγή που επέρχεται είναι ολοκληρωτική. Προσγείωση σε σελίδες που περιέχουν ένα ενιαίο, μεγάλο βίντεο στην κορυφή, με συμπληρωματικό κείμενο να ακολουθεί, αλλά η εστίαση να παραμένει στο βίντεο. Ενώ οι περισσότερες βαθυστόχαστες και αναγνωριστικές συζητήσεις ακόμα απαιτούν τις δυνατότητες και τη λειτουργικότητα του κειμένου, αναλογιστείτε την χρήση του βίντεο σαν ένα τρόπο πιο γρήγορο και αποτελεσματικό να αναδειχθεί η χρηστικότητα, η ευκολία και η αξία ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Με τους χρήστες να αποφασίζουν στιγμιαία, μία «δυνατή» και καλά επεξεργασμένη πρώτη εντύπωση μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ της μετατροπής σε πώληση και της πλήξης.

Το διαδίκτυο γίνεται όλο και πιο εύχρηστο, πιο προσαρμοστικό και πιο κατατοπιστικό το 2014 . Ο επίπεδος σχεδιασμός (Flat Design) και η διάταξη μίας σελίδας (One Page Content) οδηγούν τις ιστοσελίδες μακριά από πολύπλοκες πλοηγήσεις, βοηθώντας και απλοποιώντας τη διαδικασία για τους χρήστες. Αποτελεσματική τυπογραφία και προσαρμοστικές εικόνες εξασφαλίζουν μια λειτουργική ιστοσελίδα, χρηστική και ευχάριστη σε ψυχολογικό επίπεδο. Τέλος, το βίντεο παίρνει το προβάδισμα ως το πιο αποτελεσματικό μέσο διάδοσης της έννοιας και της εικόνας που θέλουμε να προβάλλουμε, συμπεριλαμβάνοντας τη συμμετοχή των χρηστών στη διαδικασία . Επανάληψη και συνεχής βελτίωση είναι το κλειδί στο διαδίκτυο, και υιοθετώντας τις κυρίαρχες τάσεις του 2014 μπορεί η δικιά σας ιστοσελίδα και επιχείρηση να ξεχωρίσουν το νέο έτος.